خشکی کمر که نوعی آرتریت نیز می باشد باعث کمردرد می شود. علائم آن شامل درد لگن و سفت شدن کمر است که به صورت تدریجی ایجاد می شوند. با گذشت زمان، مهره های ستون فقرات در این امر بیشترین فشار را تحمل می کنند. انجام ورزش یکی از بهترین راه ها برای کاهش درد و حفظ انعطاف پذیری است. استفاده از مسکن ها و سایر داروها نیز به این امر کمک می کنند.

فهرست مطالب

خشکی کمر چیست

خشکی کمر نوعی آرتریت است که باعث التهاب مزمن (طولانی مدت) ستون فقرات می شود. خشکی کمر مفاصل ساکروایلیاک واقع بین پایه ستون فقرات و لگن را ملتهب می کند. این التهاب که ساکروایلیت نامیده می شود، یکی از اولین علائم خشکی کمر می باشد. التهاب اغلب به مفاصل بین مهره ها، که شامل استخوان هایی که ستون فقرات را تشکیل می دهند، گسترش می یابد.

برخی از افراد مبتلا به خشکی کمردرد و سفتی شدید و مداوم کمر و لگن را تجربه می کنند. برخی دیگر علائم خفیف تری دارند که باز به صورت تدریجی ایجاد می شوند. با گذشت زمان، استخوان های جدیدی که تشکیل می شوند می توانند باعث فشرده سازی ستون فقرات شوند و ستون فقرات را سفت کنند.

خشکی کمر1

خشکی کمر چه قدر امر شایعی تلقی می شود؟

خشکی کمر یک بیماری نسبتا شایع است و در اثر برخی حالت های نامناسب برای بدن ایجاد می شود. همچنین خشکی کمر در بسیاری از افراد رخ می دهد و این امر قابل آمارگیری نیست چون بسیار شایع است

خشکی کمر چه افرادی را بیشتر درگیر می کند؟

هرکسی ممکن است به خشکی کمر مبتلا شود، اگرچه مردان بیشتر از زنان دچار خشکی کمر می شوند. علائم معمولا ً در افراد بین 17 تا 45 سال ظاهر می شود. همچنین خشکی کمر چیزی است که رخ می دهد وتحت نظر پزشک می توان نشانه های آن را کاهش داد.

خشکی کمر2

چه چیزی باعث خشکی کمر می شود؟

موارد زیادی باعث خشکی کمر می شود که می توانیم به نحوه نشستن نامناسب و کشش کمر بیش از حد، همچنین آرتروز ستون فقرات و کمر اشاره کنیم که باز هم در درون این موارد زیر مجموعه هایی نیز وجود دارد که می توانند باعث خشکی کمر شوند.

علائم خشکی کمر چیست؟

علائم معمولا ً در سنین 17 تا 45 سالگی ظاهر می شوند، اما ممکن است در کودکان کوچکتر یا بزرگسالان بزرگتر ایجاد شوند. برخی از افراد درد مداوم دارند، در حالی که برخی دیگر علائم خفیف تری را تجربه می کنند. علائم مربوطه می توانند هم کمتر شوند و هم بیشتر شوند. موارد دیگری نیز وجود دارد که به خشکی کمر ارتباط دارد و شامل موارد زیر می شود:

اولین مورد درد و سفتی کمر می باشد، همچنین می توانیم به درد لگن و درد مفاصل و گردن درد و خستگی بیش از حد نیز اشاره کنیم

خشکی کمر چگونه تشخیص داده می شود؟

خشکی کمر معمولا توسط متخصصین وبرخی ساده ترین روش های تشخیص داده می شود که در زیر آنها را بیان می کنیم

یکی از ساده ترین روش ها استفاده از ام آر ای می باشد: این امر می تواند مشکلات خشکی کمر را زودتر از اشعه ایکس تشخیص دهد. با این حال، پزشک شما ممکن است برای بررسی آرتریت یا رد سایر مشکلات، عکسبرداری با اشعه ایکس ستون فقرات را تجویز کند.

عوارض خشکی کمر چیست؟

خشکی کمر ممکن است بیشتر از ستون فقرات را تحت تاثیر قرار دهد. این بیماری ممکن است مفاصل را در لگن، و بین ستون فقرات و دنده ها ملتهب کند. افراد مبتلا به خشکی کمر بیشتر در معرض شکستگی ستون فقرات (شکستگی مهره ها) هستند. سایر عوارض شامل آسیب هایی است که ممکن است در طول زمان بر بدن و بخش کمر مورد نظر وارد شود.

خشکی کمر یکی بیماری خاصی است که درد آن می تواند بیشتر از 3 الی 4 هفته طول بکشد. در اثر خشکی کمر قدرت عضلانی دور کمر و بخش های مربوط به آن کمتر می شود و به همین دلیل باید به پزشک مراجعه نمایید.

درمان خشکی کمر4

روش های درمانی خشکی کمر به صورت زیر می باشند

اولین مورد ورزش است چون فعالیت بدنی منظم می تواند پیشرفت بیماری را کند یا متوقف کند. بسیاری از افراد زمانی که فعالیتی ندارند درد بدتری را تجربه می کنند. به نظر می رسد حرکت درد را کاهش می

دهد. پزشک شما شما می تواند ورزش های تاثیر گذاری را به شما توصیه کند.

داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی نیز می توانند به شما کمک کنند تا درد بدن تان را کاهش دهید.

استفاده از داروهای ضد رماتیسمی نیز می تواند باعث کاهش درد و تورم مفاصل می شود. این داروها همچنین کاربرد های فراوان دیگری نیز دارند

استفاده از کورتیکواستروئیدهای تزریقی به طور موقت درد و التهاب مفاصل را کاهش می دهند.

فیزیو تراپی نیز یکی از مواردی می باشد که شما می توانید برای خشکی کمر به آن مراجعه نمایید. استفاده از طب سوزنی و رفتار درمانی شناختی، لیزر و کاهش استرس می تواند به شما کمک کند تا خشکی کمر شما از بین برود و بتوانید به راحتی کارهای خودتان را به انجام برسانید.

استفاده از کمپرس آب یخ و آب گرم نیز می تواند باعث شود تا شما به راحتی بتوانید کارهای لازم را انجام دهید تا از شر درد خلاص شوید. همچنین مهمترین موضوع در این خصوص این است که به سراغ یک متخصص برویم تا شاید با تجویز برخی داروها بتواند از درد کمر بکاهد .

کلام آخر

در این مقاله، ما علائم و علت خشکی کمر را بررسی کردیم و روش های درمانی آن را نیز مورد بررسی قرار دادیم. مهمترین موردی که باید در این خصوص در نظر بگیرید این است که خشکی کمر قابل درمان است و شما نیاز ندارید که نگران باشید. همچنین با استفاده از روش هایی مثل فیزیوتراپی و دیگر موارد شما می توانید بر تمامی دردهای بدنی خودتان که در ناحیه کمر است غلبه کنید. البته پزشک می تواند برای شما در خصوص خشکی کمر چند جلسه فیزیوتراپی تجویز کند و شما بر طبق توضیه های پزشک باید جلسات فیزیوتراپی و روش های درمانی را به اتمام برسانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ میتوانید آن را به اشتراک بگذارید